Wednesday, March 9, 2011

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Chaar Even today we begin the time commitment and conversion of Lent.
We did this at 8 this morning with a heartfelt celebration of the Eucharist in which religious, employees and hospital patients have received the sign of ashes on the forehead.
Coupons child had had their Mass tonight at 17 Center.

"Remember that you are ashes and to ashes you shall return ," he announced again the priest, while imposing the sad sign of Lent: Honesty is not 'so' difficult to remember, in a context of life as to Chaar, where death comes to visit us every moment and not risarmia any age group '. We see babies every day, adults and elderly people "return to dust." Even last night Fr Giancarlo has filled the ambulance so many little bodies of children and some corpses of adults: all are now in the common grave of the hospital, and ash are coming back ... even after being abandoned in hospital by their families.
Another phrase used by our pastor, and imposition of ashes' was:
convertitevi e credete al Vangelo ”. E’ un grande impegno che dovrebbe essere il nostro sforzo principale di tutta la vita, ma che in questi quaranta giorni possiamo rinforzare e rinvigorire.
Convertirci, secondo l’etimologia greca, significa “cambiare strada”, “fare una inversione ad U”. Implica quindi la presa di coscienza che sovente le nostre strade non sono quelle che il Signore desidera da noi: abbiamo dimenticato i suoi comandamenti ed abbiamo imboccato sentieri pericolosi che rischiano di portarci molto lontano da Lui. La quaresima e’ il tempo propizio per una profonda meditazione su “dove stiamo andando”; e per qualche serious decision to "reverse course".
And then we are invited to "believe in the Gospel" is not 'a matter of course it' nor easy, especially if we consider the words of Jesus' which reminds us: "There are those who say 'Lord, Lord, shall enter' in Kingdom of Heaven, but he who does the will 'of my Father. " To believe so is not 'an intellectual act, but a daily stress of life: if I believe I have to force myself to live according to what the Gospel teaches me and takes me.
also "believe Vengelo 'and' then a" change course "and 'a commitment to cease to be only" theoretically " believers to become "disciples", meaning 'people who follow and imitate Christ.
Each of us then will know 'what are the wrong paths taken, and will' then be able to make his turns.
The Gospel that we heard at Mass today could be a "manifesto" for our Lent. This is Mt 6,1-6.16-18)
We are called primarily to an interior conversion that takes us away from the temptation of vainglory and hypocrisy : we must not be like the Pharisees who like to make the their good works before men, per essere da loro ammirati... dobbiamo invece “cambiare vita” in segreto, nell’intimo della nostra stanza, in una dimensione cosi’ personale che “neppure la nostra sinistra sappia quello che fa la destra”. Solo cosi’ avremo la nostra ricompensa nei Cieli.
Lo stesso Vangelo poi ci indica tre ambiti a cui dedicare il nostro impegno durante questi quaranta giorni:
1)     Digiunare in segreto, senza che gli altri se ne accorgano . Non necessariamente cio’ significa “non mangiare”: ci sono tanti tipi di digiuno. Naturalmente si puo’ rinunciare a qualche cosa dalle nostre tavole sempre troppo ricche; si puo’ evitare lo spreco; si puo’ rinunciare ad un bicchiere di vino, al un alcoolico, ad un dolce o ad una sigaretta. Ma c’e’ anche il digiuno della lingua (quando vorrei parlare male di qualcuno, mi astengo. Quando vengo invitato dal gruppo a chiacchiere inutili o malevole, mi tengo da parte). C’e’ poi il digiuno dei pensieri (sforzarmi di pensare bene degli altri; non indulgere in pensieri di vendetta o di ripicca...). C’e’ anche il digiuno degli occhi, e potremmo qui riferirci a tante immagini inutili e spesso “immorali” proposteci soprattutto dai mass-media, immagini che, con un po’ di buona volonta’, riusciremmo a non guardare.
2)     Pregare in segreto , senza farci vedere, senza sbandierare la nostra spiritualita’ agli altri. Un mio amico diceva sempre che bisogna guardarsi da quelle persone che girano sempre con il collo storto e con la Bibbia sotto braccio... e pare che il Vangelo di oggi gli dia ragione: chi fa lunghe preghiere, sperando di essere ammirato dagli uomini, “ha gia’ ricevuto la sua ricompensa”.
3)     La carita’ espletata senza ostentazione, in modo che "Must not know what the left is doing right." Carita 'that can' be "begging" in the best sense of the term (ie 'donate money to the other, as did the poor widow of the Gospel that gave the only handout that she had to live), or donation of your time, their energies and skills.

Here is the "magnacarta" for our Lent, to which we add another important element derived from the Mass of today: we must be a Lent of brotherhood '. What they give up with our little sacrifices must be to the benefit of those who are 'more' poor.
in this regard I quote from a prayer Missal:
"Lord, help us to take anything away from our table, to aid those in need '."
E 'in my opinion the second part of the prayer to give meaning to the first. Fasting for fasting has no meaning and could even be a form of pride (I'm more 'good of others!). Fasting gains value when it becomes solidarity 'and charity'.
we do it? I do not know!
But we'll try it with perseverance from the very first day of the Lenten journey.

Fr Beppe Gaido

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